tiistai 1. lokakuuta 2013

Harrastelua

Oon löytäny itselleni kivan harrastuksen. Ostin siis ensimmäisen järjestelmäkamerani (Nikon D3200), ja olen nyt ahkerasti yrittänyt opiskella tuota valokuvaamista. Perusteet kameran säätöihin alkaa olemaan jo jotenkin hallinnassa, mutta paljon on vielä opittavaa varsinkin sommittelusta ja kuvakulman ja kuvauspaikan valinnassa. Alla muutamia (ei tosin kovin kummoisia) maistiaisia:
River b1
Pitää vaan vielä reenailla enemmän, ja tulevaisuudessa mahdollisesti hommata joku parempi objektiivi nykyisen 18-105mm tilalle.

Toinen älyttömän hieno asia on, että oon varannu marraskuun lopussa kiertomatkan KIINAAN!  



你好。 Nǐ hǎo!




En ole koskaan edes käynyt Aasiassa, mutta Aasialainen kulttuuri on aina kiinnostanut. Oon himonnu matkaa Japaniin tai Kiinaan jo vuosia. Lopultakin tuli mahdollisuus varata matka! 我很高興!


Kaikki reissuun liittyvät asiat oon hoitanu jo kuntoon: Hommannu itselleni passin, tarkistanu rokotusten voimassaolon, hommannu reseptit ja uudet astmalääkkeet ja ostanu Oulu-Helsinki-Oulu väliset lennot. Sen lisäksi oon tutkinu jo kaikki mahdolliset Shanghaissa olevat must visit kohteet, missä sijaitsee Shanghain parhaat feikkimarketit, ja missä kannattaa kameraa ulkoiluttaa. Odotan matkaa kyllä kuin kuuta nousevaa, ja toivon hartaasti, että mikään ei menee pieleen tai tule mitään suurempaa estettä lähtemiselle.

Reissu on siis tuommonen 9 päivän kiertomatka, jossa ollaan Shanghaissa yhteensä 5 yötä, Suzhoussa 2 yötä ja Hangzhoussa 2 yötä. Eli samalla reissulla tulen (toivottavasti) siis näkemään Kiinan Tokion, elikkä Shanghain joka on todella moderni suurkaupunki kaikkine neonvaloineen ja miljoonineen ihmisineen. Sitte taas Suzhoussa ja Hangzhoussa pääsee tutustumaan vähän enemmän maalaismeininkiin, eli pikkusen pois suurkaupungin vilskeestä.
  
 
Mielenkiintoista päästä tutustumaan Kiinalaiseen kulttuuriin ja Kiinalaisten elämään. Minkälaista on olla ja asua Kiinassa. En ole koskaan ollut minkään muun paikan kulttuurista kiinnostunut kuin Kiina tai Japani, siinä vaan on jotain mikä vetää puoleensa. Saa nähdä lieveneekö/häviääkö kiinnostus reissun jälkeen, vai kenties jopa kasvaa entisestään. On myös todella jännää päästä kokeilemaan Kiinalaista ruokakulttuuria, ja päästä kokeilemaan aitoa Kiinalaista ruokaa!


謝謝。 xièxiè ja 再见。 Zàijiàn!

3 kommenttia:

  1. WAU!! (y) oon jo oottanu et koska bloggaat! kuulostaa hyvältä!! :))

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. no ei oo susta oikee kuulunu mitää nii täältä oon aina välil käyny seurailee et mitähän tapahtuu mut ei täältkää oo paljoo irronnu :D

      Poista